torsdag 18. mars 2010

Drømmer om Toscana i Italia

Jeg så denne filmen ved en anledning, og likte den fordi den handlet om Toscana .....


Det er spennende å reise til nye steder og et sted jeg gjerne vil se og oppleve på nært hold er Toscana i Italia.





Ikke så langt fra Pisa ligger en liten middelaldersk Italiensk landsby som heter Montemagno. Her er det sjarmerende steinhus og dessuten et unikt lite Bed and Breakfast - gjemt unna fra masseturismen.




Her kan man få oppleve både stillhet og vakker natur - noe jeg vet å verdsette....





Landsbyen Montemagno ligger ved foten av Monte Verruca, i en dal med oliventrær og kastanjetrær og sitrusplantasjer. Utsikten gir deg mulighet til å skue helt til det skjeve tårnet i Pisa..... Og fra denne landsbyen er mange spennende utfluktsmål innen rekkevidde - f.eks Firenze eller den vakre middelalderbyen Siena. Og Pisa selvsagt, som ligger en halvtimes biltur unna.






Jeg liker den rustikke stemningen som murhus og blomsrende planter skaper....Disse husene har sjel synes jeg.....






Tenk så moro å vandre rundt i en liten Italiensk landsby.......før man eventuelt reiser til Pisa for å utforske videre....





Dette Bed & Breakfast er opptatt av å formidle gleden ved det enkle livet, og de holder det gamle murhuset fra 1300 tallet i den opprinnelige gamle stilen.....






Her ville jeg sitte og slappe av med en cappucino, mens jeg skriver ned gode minner fra dagens begivenheter.....eller bare slapper av med en god bok!






Eierne av dette Bed & Breakfast er opptatt av å skape den rette stemningen... og det synes jeg de klarer, ihvertfall den stemningen jeg er ute etter....




Her er frokostterassen... Hvor man får servert en smakfull frokost med kun økologiske råvarer.Dersom det regner har man mulighet til å sitte inne i et vakkert og stemningsfullt oppholdsrom med ild på peisen....





Forestill deg at du starter dagen her med en deilig frokost i fred og ro, og så setter deg godt til rette under parasollen eller i solen om du foretrekker det - med en interessant bok........ eller kanskje reiser på en dagstur til Firenze - det kaller jeg ferie.....Ps. se filmen " Under the tuscan sun" - den passer inn under dette temaet:)

Ha en fin torsdagskveld! Renate


7 kommentarer:

  1. Immagini eloquenti, anch'io adoro la Toscana! Meravigliosa E '!
    TI AUGURO DI VISITARLA PRESTO, TI rimarrà Nel Cuore PER SEMPER!
    TI AUGURO UN FINE settimana FeliCa, ANNA.

    SvarSlett
  2. Her må vi dra en tur en gang min kjære. Du er så flink og etter 3 års utdannelse, så fortjener du en tur for å feire å ha fullført det umulige....Glad i deg!

    SvarSlett
  3. Hei Renate! Alt for lenge siden sist! Dette er en av de filmene jeg har tenkt til å se i påsken :) Flott post!

    SvarSlett
  4. It is also one of my favourite movies!

    Leeann x

    SvarSlett
  5. This is one of my favourite movie!
    I love Tuscany and every time I can move from my work I'll go in Tuscany.
    Bisou, Babi

    SvarSlett

Related Posts with Thumbnails