mandag 5. september 2011

Vindruer i Toscana



Nå har jeg fått realisert enda en av mine drømmer - å få se modne vindruer i Toscana!! Har nettopp vært med mann og to av barna på høstferie i Toscana, og det var deilig å kjenne 30 varmegrader og nydelig sol. Må innrømme at jeg føler en barnslig glede over å se vinranker som bugner av grønne og blå druer.....Forrige gang jeg besøkte Toscana var det Mai måned og ikke tid for druer, men da var det regntid og grønt og frodig - med fullt av røde valmuer. Nå var druene modne, men siden det ikke hadde regnet på 3 måneder var landskapet ganske så tørt.....Vet ikke helt hvilken årstid jeg likte best, men høsten i Toscana og høsten i Norge er svært forskjellig, det er sikkert.

Hilsen fra Renate

2 kommentarer:

  1. Ååå, velkommen hjem!!! Nydelige bilder!

    Klem, Kristin

    SvarSlett
  2. Og det var varmt. Varmt og varmt i Montemagno, Italia. Savnet aircondition i vår fine leilighet. Først på natten ble det passelig temperatur. Men Tiramisuen var fantastisk god. Den håper jeg å kunne smake på en annen gang....

    SvarSlett

Related Posts with Thumbnails