fredag 8. februar 2013

Fransk fredag med "Madeleine au citron " ....


Jeg har lenge hatt lyst til å lage disse små franske kakene kalt Madeleine - kaker, og her om dagen fikk jeg til min store glede Madeleine - formene jeg hadde bestilt....


Jeg synes det er et historisk sus over disse vakre skjellformede kakene.....som er veldig vanlige i Frankrike som følge til en kopp te....

 
Og siden jeg elsker sitroner måtte det bli " Madeleine au citron ".......


Det var en vakker morgen da jeg holdt på med bakingen - morgensolen skinte så vakkert på pelargonia planten i vinduet mitt:)


 
Siden det er vinter dekorerte jeg kakene med vakre snøfnugg av melis ( laget med sjablonger )



                                                            BON APETIT!!

FREDAGSHILSEN FRA RENATE:)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts with Thumbnails