tirsdag 4. januar 2011

Choco Cafe - et velsignet sidespor!

" Det er omveiene, forsinkelsene og sidesporene som beriker ens liv "
Nils Kjær

Hverdagene er tilbake men fortsatt kan jeg varme meg på gode minner fra juleferien! Et koselig minne fra Praha turen var da jeg ved en tilfeldighet fant denne eventyrlige sjokolade cafeen......
Jeg gikk feil en gate og klarte ikke finne veien til bytorget i gamlebyen. Kjente jeg ble litt stresset og spurte flere jeg møtte om veien, men de var ikke så gode i engelsk.....
Så passerte jeg dette skiltet hvor det stod " choco cafe " og min nysgjerrighet og interesse ble vekket! Jeg tittet inn og ble overveldet av den koselige oasen av en cafe som dette viste seg å være. Her spesialiserte man seg på varm sjokolade av alle slag........
Sjokoladen var tyktflytende og skulle spises med skje, og man kunne få tilsatt alle mulige ulike smaker. Jeg valgte Chili som jeg har hørt skal være en god smaktilsetning til sjokolade - og det var det!!! Så mens snøen dalte utenfor og vinterdagen var kald, satt jeg og drakk nydelig varm sjokolade - uten helt å vite hvor i Praha jeg befant meg..... 
Så at det er omveiene, forsinkelsene og sidesporene som beriker ens liv, er det ingen som helst tvil om...

Dersom du vil lese mer om denne cafeen;
http://prague.tv/articles/dining/choco-cafe/

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts with Thumbnails