torsdag 16. september 2010

En søndagsutflukt i september

September er en fantastisk måned, og det er også min favorittmåned! Ikke bare fordi jeg har både fødselsdag og bryllupsdagen min da, men fordi solen skinner så ekstra deilig...luften er så nydelig frisk og klar og det ligger et slags gyldent skjær over dagene



Den første søndagen i september dro min mann og jeg og dessuten vår yngste datter på fem på en impulsiv picknic på Rød Gård på Jeløya. Og det ble slik en deilig formiddag hvor man virkelig følte at det var godt å leve...


Jeg hadde med meg en bok jeg er glad i, og passet på å lese litt på en skyggefull benk....å lese god litteratur er min favoritthobby nr. 1





Et besøk i Røed Gårds egen cafe`ble det også, og kringlen som er avbildet som " Fedons mareritt" var virkelig god!! Bakt egenhendig av gårdens eier.





Utenfor cafeen var det en nydelig hage hvor man kunne sitte ved små grønne bord og spise herlighetene....en mer landlig cafe må man lete lenge etter!



Vi hadde medbrakt drikke....og medbrakte stettglass....en picknic må ha litt stil over seg om den skal bli minneverdig.




Å tilbringe en dag i vakker natur er sann rekreasjon og en fin måte å lade opp batteriene før en ny krevende arbeidsuke.
Ønsker dere alle en god weekend!!


1 kommentar:

  1. Helt enig, Heidi!!! Jeg drømmer fortsatt om turen vi hadde til Alby her om dagen. Det er fantastisk å være ute i naturen en vakker høstdag! Klem,

    SvarSlett

Related Posts with Thumbnails